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Artisti / Artists : Museum Vito
Mele |
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Helmut Dirnaichne |
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.Nasce a Kolbermoor nel 1942. Vive e lavora
a Milano, Gemini e Monaco di Baviera. Tiene la
sua prima personale nel 1973 a Monaco di Baviera;
da allora, espone con regolarità in numerose
città italiane e straniere: Ratisbona e
Copenaghen (1978; 1980), Graz (1979), Amburgo
(1980; 1982), Amsterdam (1981), Brema e Berna
(1983), Casarano (Lecce, 1986), Stoccarda (1987;
1992; 1997), Novara e Berlino (1988), Matera (1989),
Norimberga e Zurigo (1990), Milano (1995; 1997;
2001), Colonia (1996; 2000), New York (1999) Genova
(2002), Vignate (Milano, 2002).
Dal 1971 partecipa a importanti e numerose collettive
italiane ed estere. Scrive Elmar Zorn: I
suoi lavori - che sia un Mobile come quello dei
Sassi Volanti o gli steli del ciclo
Erinnerung Erde (Terra memoria) -
rimangono una parte del frammento di natura da
cui sono stati sottratti. (
) Essi segnano
tanto un percorso a ritroso quanto anche una strada
rivolta verso una nuova percezione della natura
aprendo così i passaggi bloccati nel sistema
osmotico Uomo e Natura. (
) Dirnaichner
crea, con la sua arte, un punto dincrocio,
di mediazione, uninterface fra luomo
e la natura (
) . Sue opere si trovano
in importanti raccolte pubbliche e private.
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PALUDE
,TERRA DI PUGLIA, 2003
palude, terra di Puglia, cellulosa, cm.
38x40
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Helmut Dirnaichne |
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.Born at Kolbermoor in 1942, Helmut Dirnaichner
lives and works in Milan, Gemini (Lecce) and Munich.
He held his first one-man show in Munich in 1973
and has gone on to exhibit regularly in numerous
cities in Italy and further afield: Ratisbon and
Copenhagen (1978, 1980), Graz (1979), Hamburg
(1980, 1982), Amsterdam (1981), Bremen and Berne
(1983), Casarano (1986), Stuttgart (1987, 1992,
1997), Novara and Berlin (1988), Matera (1989),
Nuremberg and Zurich (1990), Milan (1995, 1997,
2001), Cologne (1996, 2000), New York (1999),
Genova (2002), and
Vignate (2002).
Since 1971 he has taken part in numerous collective
exhibitions in Italy and abroad. Elmar Zorn writes
of his works, whether mobiles like those in the
Sassi Volanti, or the stems in the cycle Erinnerung
Erde (Remembering Earth), that they remain a part
of the fragment of nature from which they are
extracted. They trace both a retrospective path
and a way towards a new perception of nature,
thus opening up passages blocked by the osmotic
system Man and Nature. Zorn goes on
to say that Dirnaichner creates through his art
a crossroads for mediation, an interface between
man and nature.
His works are to be found in both public and private
collections.
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